U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

حكاية بنت كاملة البارت الثالث - نور ومالك

رواية حكاية بنت نور ومالك البارت الثالث 
حكاية بنت كاملة

رواية نور ومالك - حكاية بنت البارت الثالث

_اقولك سر
=سر ايه
_من وانا صغير كنت اتمني ادخل الجيش واستشهد
=ليه بتقول كده
_عشان ربنا يبقي فخور بيا ومامتي ترفع راسها وسط الناس وتقول ابني مات فدا للوطن، بس يخساره مليش اخوات
=بس هتبقي حاجه صعبه اوي ع اهلك
_معنديش اهل بابا شايل ايده مني وماما مااما راحت
=ادعيلها يا مالك
_بدعيلها بقلبي قبل لساني مكنش ليا غيرها بس مشت وسبتني هنا لوحدي
=ربنا معاك يا مالك
_انا هخرج امتي؟!
=لسه شوية مستعجل ع ايه
_عاوز اشوف
=بكره ان شاء الله هنشيل الشاش من ع عينك
_بجد وهشوف
=وهتشوف باذن ربنا
(الباب خبط فجاه)
_نور: اتفضل
(ودخل واحد لابس بدله وبابن عليه رجل اعمال كبير، نور قامت وقفت)
_نور: مين حضرتك
=ازيك يا مالك
_مالك: انا عارف الصوت ده كوويس
=اكيد لازم تعرفه يا مالك مش ابوك، بعد اذنك سيبينا لوحدي انا وابني
_حاضر
=مالك: استني يا نور اوعي تخرجي خرجيه هو بره
_انا مش هخرج من هنا يا مالك لازم اتكلم معاك شويه
=نور خرجيه مش عاوز اسمع صوته حتي
_بعد اذنك سبينا شويه
=بعد اذنكوا
(وخرجت نور)
_نور انتي فين
=الممرضه خرجت يا مالك
_انت عاوز ايه مني؟!
=عاوز افهمك حاجه
_خير؟!
=امك هي اللي رمت نفسها يا مالك انا مليش ذنب
_امي ذنبها ف رقبتك ليوم الدين
=يا بني اسمعني
_ابنك؟! انت لسه فاكر اني ابنك
=ايوه ابني وهتفضل ابني
_ابنك ازاي سايبني ف المستشفى بقالي شهر ولا بتيجي ولا بتسال لسه فاكر
=كان عندي شغل
_شغل؟! ايوه صح الشغل اهم من ابنك
=انا مش جاي اتناقش معاك
_اومال جاي ليه عاوز ايه
=عاوز اعرفك ان امك كانت غبيه
_ممكن تمشي
=لا ف حاجه قبل ما امشي
_ايه تاني؟
=انت هتتجوز بنت شريكي
_نعم؟!
=زي ما قولتلك الخطوبه الشهر الجاي
_مستحيل
=لو مش هتتجوزها ولا انت ابني ولا انا اعرفك
_وانا مش هتجوزها ومش هريحك
=تمام يا مالك اعتبر ابوك مات
_ابويا ميت من زمان
(وخرج والد مالك ودخلت نور)
_ايه اللي حصل يا مالك
=سبيني لوحدي يا نور
_لا انا معاك اهو
=لا سبيني لوحدي بقولك
_العصبيه وحشه عليك عرفني ايه اللي حصل
=قولتلك اطلعي بره
(ضرب بايده وقع كوبايه على الارض نور خرجت جري)
_هو عاوز مني ايه ليه بيعمل معايا كده مش كفايه خلى امي تنتحر، مش مكفيه لو ع جثتي اتجوز من طرفه ولا عاوز اكون ابنه اصلا انتي فين يا ماما كنتي زمانك خلصتيني من ده كله مشيتي وسبتيني لوحدي ليه يا ماما
(وبدا يعيط بانهيار دخلت نور ع صوته راحت تشوفه ماله مسكت ايديه عشان تشيلها بعيد عن عنيه حضنها جامد وبدا يعيط بزياده ويقولها)
_امي سبتني ليه يا نور مش انا ابنها الوحيد سابتني لمين مش ليا غيرهاا يا نور انا تعبان اوي من غيرها خليها ترجعلي ليه انقذتوني كنت سبوني اروحلها ليه يا نور هتخلوني اشوف تاني مش عاوز اشوف حد من بعدها افتح عشان مين هاا اجمل ست ف الدنيا راحت امي وصاحبتي وحبيبتي وكل حاجه ليا راحت ده كانت هي ابويا يا نور صدقيني ليه راحت وسابتني افتح تاني لمين ها ردي علياا لمين انا بكره نفسي انا السبب انا اللي روحت الشغل وسبتها انا اللي مش فضلت معاها
(عياطه بيزيد قال كل حاجه حاسس بيها وهو بين ايد نور وف حضنها ونور بدات تدمع من كلامه وماسكه نفسها بالعافيه وبعدين بدا يهدي ولا يتكلم ولا يعيط ونام بين ايديها نيمته ع السرير وادته مهدا وقعدت جنبه وهو كان ماسك ايدها جامد حتي بعد ما نام وبدات تتكلم معاه)
_عارف خطيبي عمره ما عمل اللي انت عملته.ده كان يقولي ان الراجل لو عيط قدام واحده بينزل من نظرها بس انت كبرت اوي ف نظري كان نفسي يكون ليا اخ كده يحكيلي واحكيله عارف يا مالك شكلك وانت بتعيط حلو اوي اه والله صدقني انت جواك هم كبير اوي وانا اوعدك اني هخليه يروح منك قبل ما تخرج من المستشفى،انا لازم اروح والصبح هرجعلك تاني تصبح ع جنه يا مالك
(روحت نور البيت وحكت لمامتها ع اللي حصل)
_ياااه ده تلاقيه شايل اكتر من ده كله جواه ده جبل
=كان متعلق بمامته جامد اوي وخصوصا انه مكنش عنده اصحاب ولا اخوات ولا حتي اب كويس
_ربنا يرحمها يا بنتي ويغفرلها
=ممكن اطلب منك طلب
_اكيد يا بنتي
=ممكن تعمليلي اكل بكره اخدهوله
_اكيد طبعا وليه لا
=تسلميلي يا ماما، انا هروح انام بقا
_تصبحي ع خير يا حبيبتي
=وانتي من اهل الخير يا ماما
(دخلت ريم نامت ولما صحت رنت ع ندي صاحبتها)
_الو، ده كله
=كنت نايمه يا بنتي ف ايه
_بفكرك باللي اتفقنا عيه امبارح
=طيب ياستي براحه مش كده
=يا ستي براحتي قومي يلا عشان مش نتاخر
_طيب يا نور اقفلي
(ضحكت نور وقفلت التليفون ورنت ع غرفه مالك)
_الو
=ايوه مين
_انا نور
=ايوه يانور
_اخبارك ايه
=الحمد لله والله وانتي
_الحمد لله والله
=هتيجي امتي
_انا هلبس وجايه اهوو
=تمم متتاخريش
_ حاضر
=انا عملالك مفاجاه
_مفاجاه ايه
=لما اجي
_تمم
=باي
_باي
وبكده البارت التالت يكون خلص والبارت الجديد هنشوف ايه المفاجأه اللي عملاه نور لمالك
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة