Ads by Google X

رواية يوميات زوج فرفوش بقلم نسوم من البارت الأول إلى الأخير

الصفحة الرئيسية
يوميات زوج فرفوش كاملة وهي الرواية الجديدة للكاتبة نسمة مالك من البارت الأول إلى البارت الأخير كاملة عبر مدونة دليل الروايات "deliil.com"
رواية يوميات زوج فرفوش
رواية يوميات زوج فرفوش

يوميات زوج فرفوش البارت الأول بقلم نسوم

عابد..بطلنا..26عام..شديد الوسامه..يمتلك روح فكاهيه عاليه..وايضا شديد الصرامه..فينطبق عليه المثل..
اتقى شر الحليم اذا غضب..خريج تجاره انجلش..يمتلك معرض سيارات بالشراكه مع شقيقه..

ايه..بطلتنا..18عام..جمالها رقيق وبرئ للغايه..عنيده وشقيه وطفوليه لابعد الحدود..بأولى كليه هندسه..وتعمل بمطعم ال4Mملك شقيقتها وسلفتها واثنان من اصدقائهم..
باقى الابطال هنعرفهم فى احداث النوفيلا..
---
..امام منزل عابد..
تقف زفه سيارات ضخمه..
..عابد..
يقف على سقف احدى السيارات امام منزله يرقص بفرحه عارمه نابعه من صميم قلبه..
على اغنيه يفضلها هو كثير..
حين استمع للحنها قفز من جوار زوجته فجأه جعلها تصرخ بفزع..خلع جاكت بدلته واعطاه لها وفر خارج السياره عبر فتحه السقف..
وبجنون بدا يقفز ويرقص ويغنى ايضا بعلو صوته فوق السياره..

..هات كاش مش ببلاش خد كدا..
بنعوم علي كوم في فلوس هنا..
ضيعنا كتير..ولا همنا من فيكم هنا قدنا..
مليونير..مليونير.. مليونير.. مليونير..مليونير.. مليونير مليونير.. مليونير..

..ومعايا فلوس كتير مصري ودولارات.. غير اللبس الغالي عالشمعات..
أنا عندي في جراجي هنا عربيات.. بفلوسي انا هركب طيارات..

هحلم وانا نايم.. هحلم وانا صاحي ..
ويا عيشة ارتاحي والفقر اهو غار ..
وساعات ماركات..بدله وحركات..
 وانا باشا عليكو بصرف في كاشات..

مليونير مليونير..بكرة هبقا مليونير.. مليونير مليونير..
 بكرة هبقا مليونير..

..تلعب علي مين فوق بابا.. منتاش قدنا داحنا عصابة..
في جنان جوه دمغنا الأن.. أحنا خرجنا عن السيطره..
مليونير مليونير.. بكرة هبقا مليونير.. مليونير مليونير..
بكرة هبقا مليونير..

ايه..بتوتر وزهول وعيون متسعه على اخرها تنظر لزوجها..
وبعدم تصديق تحدثت..
ايه:اللمبى؟!!..نظرت لوالدتها التى تضحك بهستريه حتى ادمعت عيونها وببتسامه مصتنعه اكملت..ايوه هو اللمبى..
قفز عابد بعنف فجأه..جعلهم يصرخون بهلع وبرعب تحدثت ايه..يالهوى يا مستوى هيخرم السقف ويقع فوقينا..
اجرى يا ماما..
شيماء:بضحك هستيرى..ههههههههه..اثبتى يابت متخفيش..
نظرت لوالده عابد واكملت بتسائل..ابنك ماله يا ام خالد..
ناهد:بضحك هستيرى ايضا..هههههههههههه..وربنا ما اعرف..
نظرت من شباك السياره وبصعوبه نادت عليه من شده ضحكها..واد يا عابد..هههههههه...انزل يا حبيبى لتقع..
ايه:بصراخ..اثبت ايه وينزل ايه ونيله ايه عليا وعلى فرحى..انتى مش شايفه العربيه بتتهشتك بينا ازاى..
قفز عابد مره اخرى وطل برأسه داخل السياره وتحدث بعلو صوته..

عابد:فرح ابنك يا امااااااااااااااا..
شيماء..ناهد:ههههههههههههه..هههههههههههه...ههههههههه..
عابد:بضحكه بلهاء..يويو بصى الحركه دى..نهى جملته وقفز مره اخرى وبدا يرقص بخصره بمهاره عاليه..
ايه:بثقه..وربنا هو اللمبى..نظرت لحماتها التى تصفق بحراره لابنها..وابتسمت بصتناع..انتى فرحانه انك مخلفه اللمبى..
ناهد:ههههههههه..فرحانه اوى يا بت يا مرات اللمبى ههههههههه..
اقترب عابد من شقيقه وبدا يدور حوله ويرقص بفرحه شديده وبأمر تحدث..

عابد:ما ترقص معايا يا خالد وبطل كسوفك دا يا اخى..
خالد:برجاء..ههههههه..ادينى فرصه ارقص يله..مش قادر امسك نفسى من الضحك على هبل اهلك اللى بتعمله دا..
عابد:طب يله معايا كده..نظر لوالده الواقف يضحك بهستريا هو ايضا..يله يا حاج كامل يا ابو الكواااامل اديلوووووووو..
نهى جملته ووضع كلتا يده على كتفهم وبدا يقفز معهم وصوت ضحكاتهم تتعالى..
وبلحظه كان خلع عابد قميصه وظل بتيشرت حمالات اسود..
لتشهق ايه بعنف وتتحدث بزهول..
ايه:وربنا ما طبيعى يا عابد..استر يا رب..
نظرت لحماتها..وابنك ميقلعش البنطلون هو كمان يا مدام عبله..

ناهد:هههههههههههه..عبله مين يابت..هههههههههه..
ايه:عبله كامل طبعا يا حماتشى..قبلتها بحب..احلى واطيب حما فى الدنيا..
ناهد:بدموع..ربنا يفرح قلبكم يا حبيبتى..نظرت لشيماء..يله يا ام مياده ننزلها ترقص مع جوزها شويه قبل ما يطلعو شقتهم..
ايه:ببكاء مصتنع..لا ونبى كفايه رقص اللمبى..هيبقى انا وهو..
شيماء:ههههههههه..الله ما تنزلى يا نووووسه ارقصى مع جوزك..
همت ايه بالرد لكنها صرخت برعب حين طل عابد فجأه من شباك السياره وقبلها بعمق من وجناتيها وهمس بأذنها بانفاس لاهثه..

عابد:هيييييح..اخيرا يا عروسه هنطلع شقتنا..
بخوف مصتنع نظرت له ايه..وجدته يبتسم بتساع وعيناه متسعه على اخرها ووجهه متعرق للغايه..
ببطئ مدت يدها ومسحت حبات العرق المتناثره على جبهته وبهمس تحدثت..
ايه:استاذ لمبى ابوس ايدك كفايا رقص..والبس قميصك..
تحول عابد فجأه لحمل وديع..وبطاعه شديده همس..
عابد:حاضر..عض شفتيه بعنف..يا يويتى..
نهى جملته واعتدل واقفا يرتدى قميصه وجاكت بدلته..
اقتربت شيماء من اذن ابنتها وهمست بقلق..
شيماء:بت يا ايه..جوزك ماله يا بت سهم فجأه ليه كده ليكون بلبع حاجه..

ايه:بثقه..لا يا ماما عابد ملوش فى الكلام دا و؟!!..
شهقت بعنف حين فتح عابد الباب فجأه وحملها على كتفه راسا على عقب وركض بها لداخل منزله..
انتطلقت الزغاريط عاليا واطلق خالد الالعاب الناريه..
فى حين ان ايه تصرخ بعلو صوتها بفزع وبرجاء تحدثت..
خضر..نزلنى يا خضر..
تراقص هو بها اثناء صعوده الدرج..بل صفق بكلتا يديه وتحدث بمزاح..
عابد:يويو يا يويو يا يويو..هتموتى يا سوسو..قصدى يا يويو..
لوه ايه فمها اكثر من مره وهمست بسرها..
ايه:يا لهوى يا مستهوى على الصدمه اللى هصدمك بيها يا عبودى..كتمت ضحكاتها بصعوبه..ههههه صعبان عليا والله..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..بالمنزل المقابل لمنزل عابد..
تقف فتاه فوق سريرها ترقص بدلال وشقاوه على صوت الأغانى..

تتمايل بشعرها الحريرى الواصل لاخر ظهرها..وجسدها الممشوق بمنحنايات رائعه..
من يراها يقسم انها اسعد البشر..
ولكن..من يقترب منها يرى عيونها الباكيه..
دموعها تسيل بغزاره على وجناتيها دون توقف..
انها فاطيما..فتاه ب19من عمرها..تانيه كليه صيدله..
اسرعت بمسح دموعها سريعا حين استمعت لخبط الباب..
تنحنحت كمحاوله لاخراج صوتها طبيعيا..
فاطيما:احححم..ادخل..
فتح الباب شاب فارهه الطول..يمتلك وسامه مهلكه..
بلحيته السوداء التى جعلته اكثر وسامه..ب30من عمره..
خريج سياحه وفنادق ولديه شركه سياحه خاصه به..
ملامحه جريئه صارمه..نظر لها ببتسامه هادئه واقترب منها أمسك يدها يساعدها على النزول وتحدث بعتاب..
معاذ:مش قولت ميه مره بلاش ترقصى فوق السرير..
علشان متقعيش..

فاطيما:بعبوس..مش هقع يا ابيه..ابتلعت غصه مريره واكملت..انا صحيح مش بشوف بس بحس وبلحق نفسى قبل ما اقع..
معاذ:بحنان..طيب تعالى علشان تتعشى وتاخدى علاجك..
فاطيما:مليش نفس..لما اجوع هبقى اكل..
معاذ:بصرامه..انا مليش طوله بال يا فاطيما..قولت يله علشان تتعشى يبقى تنجرى قدامى من سكات..
معااااذ..
نطقت بها والدته هاله بصرامه..اقتربت منه وبعتاب تحدثت..
يا ابنى قولتلك براحه على بنت عمك شويه مش كده..
معاذ:بهدوء..انا لحد دلوقتى بعاملها براحه فعلا يا امى..بس انتى عارفه انا مبحبش دلع البنات الماسخ..
همست فاطيما بسرها بغيظ..
فاطيما:بارد ومستفز..ضربت الارض بقدمها وتحدثت ببكاء.. مرات عمى ودينى لماما..انا عايزه ارجع البلد مدام مافيش علاج لحالتى هنا..

ضغط معاذ على كف يدها بقليل من العنف وبأمر تحدث..
معاذ:مش هترجعى الزفت يا زفته..سار بها لخارج الغرفه..
ويله خلينى أاكلك قبل الاكل ما يبرد..
فاطيما:بجمود مصتنع..خلى مرات عمى تاكلنى علشان مراتك متعملش مشكله تانى..
لم يبدى لحديثها اهتمام وسار بها بحذر وحرص لخارج الغرفه..
حركت هاله راسها بيأس من تصرفات ابنها مع ابنه عمه الغير طبيعيه على الاطلاق..
يعاملها بشده ولين..بقسوه وحنان بالغ..معاملته لها تثير غضب زوجته فتشعل نيرانها بالاخضر واليابس..
اتجه بها نحو طاوله الطعام..اجلسها وجلس بجوارها وبدا يطعمها بيده..بعدت هى وجهها سريعا وهمست بخجل..
حطلى الاكل قدامى وانا هاكل لوحدى لو سمحت يا ابيه..
خرجت فتاه من المطبخ تحمل بيدها طبق مملوء بالطعام وتحدثت بغضب عارم حين لمحت زوجها يطعم فاطيما بفمها..

شاهنده:ما قالتلك هى هتاكل يا حبيبى..ولا هو اى محن وخلاص..
معاذ:ببرود..بالظبط كده..نظر لها ببتسامه مصتنعه..انتى متجوزه راجل ممحون عندك مانع؟!!..
فاطيما:بمزاح..الراجل الممحون رزق يا ابله شاهنده ههههه..
معاذ:امممم..طيب كلى يا ظريفه فاضل 10دقايق على معاد علاجك..
شاهنده:بضيق همست بسرها..كلى ياكش تكون اخر اكله..
جزت على اسنانها بعنف وهمست بوعيد..اما طفشتك وقطعت رجلك من هنا مبقاش انا شاهنده..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..بشقه عابد ويويو..
..نورتى بيتك يا انسه يويو..
نطق بها عابد بصوتا مهذب للغايه..
بندهاش وبحاجب مرفوع نظرت له ايه وعادت جملته اكثر من مره..

ايه:انسه يويو؟!!..ابتسمت بصتناع..انا بقيت مراتك على فكره يعنى مدام يويو يا انت..
نهت جملتها عدلت طرحتها الطل بقليل من الثقه والغرور..
ببطئ..انزلها هو ارضا..وبفرحه بلهاء بدأ يسحب زيل فستانها لداخل شقتهم ليستطيع غلق الباب..
ظل يسحب..ويسحب..ويسحب..لتتسع عيناه بزهول ويرفع شفاتيه واحدى حاجبيه ويتحدث بصدمه..
عابد:كل دا ديييييل..تنهد برتياح حين وصل لاخره وبسرعه البرق اغلق الباب مستند عليه بظهره وتحدث بهيام ورقه على غير العاده..
ديلك طويل اوووووى يا انسه يويو..
نهى جملته وعض على شفاتيه بأسنانه بعنف صادرا صوتا كمن يستعد الانقضاض على احدهم..

عبست ايه بملامحها وتحدثت بغضب طفولى..
ايه:عاااابد..مالك..ايه حكايه انسسسسه اللى عمال تقولهالى دى..اقتربت منه قليلا واضعه يدها بخصرها..وبعدين مالك بتخنف وانت بتتكلم وسهتان كده ومسهم..
ضيقت عيونها قليلا ومن ثم شهقت بعنف وتحدثت بعدم تصديق..يالهوى يا مستهوى تكون زى ما ماما قالتلى..
عابد:ببتسامه بلهاء..ماما قالتلك ايه..هيييييح..يا انسه يويو..
ايه:باسف..قالتلى جوزك شكله مبلبع حاجه مخلياه مسهم ومش طبيعى..جزت على اسنانها..وبطل تقولى انسسسسه دى..اشارت على فستانها..انت شايفنى لابسه ايييه فستان جواز اهو يعنى بقيت مراتك..ابتسمت بتساع..يعنى مدام ها..
اقتربت منه اكثر..مدااااااام يويو فااااهم..
بلحظه..كان سحبها لداخل حضنه رفعها عن الارض..
ونظر لها بفرحه شديده لامعه بعيناه وتحدث بجديه مصتنعه..

عابد:اولا انا فرحان..لا انا طاير من الفرحه..و عشقان..
قبل وجناتيها بعمق..هيمان..غمز لها بشقاوه..
وبعون الله انا مش محتاج ابلبع حاجه..
ابتسم بتساع واكمل بخبث..
ثانيا انا بقولك يا انسه علشان اللقب دا هيوحشك جدا..
ايه:بعدم فهم..هيوحشنى ليه..ما انا هفضل انسه برضو وانا متجوزاك بس مدام قدام الناس..
فتح عابد فمه على اخره واقترب بوجهه منها واضعا اذنه امام فمها وتحدث ببتسامه مصتنعه..
عابد:تفضلى ايه يا عنيا؟!..
ايه:بتاكيد..انسه يا عابد..

عابد:بجديه..انتى بتتكلمى جد يا ايه؟!..
ايه:بلامبالاه..ايوه طبعا..
عابد:ببكاء مصتنع..يعنى مش هنلعب عرايس؟!..
ايه:بفرحه طفوليه..ما احنا لعبنا اهو..انت لبست البدله وانا الفستان وعملنا احلى فرح..وروحنا على بيتنا..
نزلنى بقى علشان اقلع الفستان اللى خانقنى دا..
عابد:بهدوء..انسه يويو انتى شيفانى دكر وز..
ايه:ههههههههههه..ايه اللى بتقوله دا يا عابد..لا طبعا..
احتضنته بكل قوتها..انت راجل جدااا..
ضمها لداخل حضنه اكثر دافنا وجهه بعنقها يقبله بنهم وبانفاس لاهثه همس بأذنها..
عابد:احنا ليلتنا لوز وموز بصلاه على محمد..
ضحكت هى بعلو صوتها واقتربت من اذنه..
وبخجل شديد همست ببعض كلمات جعلته على وشك الاصابه بشلل نصفى..
وببراءه نظرت له وحركت رموشها اكثر من مره وتحدثت ببتسامه متسعه..

ايه:شوفت بقى انى هفضل انسه وقدام الناس هبقى مدام..
ارتعش فمه..وببكاء مصتنع وصعوبه نطق..
عابد:اول يوم ليها انهارده..
ببتسامه سعيده للغايه حركت ايه رأسها بالايجاب..
بصتناع..بكى عابد وتحدث بصراخ بعلو صوته..
يااااالهوى يا مستهوووووى عليا ياااااامه..
ايه:بضحك هستيرى..هههههه..مش عمال تقولى..
قلدت صوته..يا انسه يويو..هههههه..اشرب بقى..
google-playkhamsatmostaqltradent