U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية سكرتيرتي السمينة الفصل الثاني 2 بقلم موني

رواية سكرتيرتي السمينة
رواية سكرتيرتي السمينة
ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "رواية سكرتيرتي السمينة دليل" أو أدخل مباشر على "deliil.com"

رواية سكرتيرتي السمينة الفصل الثاني "2" للكاتبة أماني خالد

تقف ياسمين علي باب منزلها متوتره قلقه ترتجف خوفا
ياسمين : اي ي ياسمين خايفه من اي انتي كبرتي وبقيتي ف السن دلوقتي اجمدي كدا ثم. اخذت نفس عميييق استعنا عالشقا بالله
وصلت ياسمين الي الجامعه تحت انظار السخريه والاشمئزااز
ياسمين لنفسها: كالعاده بيتريقو عليا وع جسمي بس انا ولا هيهمني ع فكره محدش لي عندي حاجة
ثم ذهبت وجلست في المدرج دون التحدث مع احد
شاب معاها ف الجامعه : احممم بقولك اي عاوز اعدي
ياسمين : متعدي هو انا مسكاك
الشاب : ي ستي اعدي منين وانتي اساسا البنج مش مكفيكي قوووومي
تسمع ضحكات ونظرات بالسخريه تقهرها وتشعرها بالنقص
ياسمين : قومت اهو يكش خله السنان الا ماشي عليها تتكسر وانتا شبه الزتونه الحمضانه كدا
قالتها من غيظها ولكنها لا تعلم انها اضحكت كل من بالمدرج عليه
الشاب : انا زتونه حمضانه ي تنين مجنح انتي ايه الا جابك هنا لسه مفتحوش قسم افيال ام يفتحو هنقولك اتفضلي بقي انتي ساحبه الاكسجين كله 😒😂
ياسمين رغم شعورها بالحرج الشديد ولكن تأبي ان تظهر ذالك : اااه بجد لا فتحو انتا متعرفش جمب فرع الابراص وصفعته كف علي وجهه واكملت ف غيظ عارف البرص بيضرب بالشبشب ولو ممشتش من وشي هلزقك ف الحيطه واعلقك واخليك عبره مبقاش الا الزتونه الا تتكلم جتك القررررررف
نعم هي مجروحة وتشعر بالحرج تريد البكاء ولكنها فضلت قناع القوه والصمود
همسه : احممم اهلا انا همسه معاكو هنا
ياسمين وهي تنظر اليها بتفحص لتجدها فتاه تعاني من النحافه الشديده : اهلا انا ياسمين السماك
همسه : بصراحة انا حبيتك اوووي لما سمعتك وانتي بتهزقي هشام دنتي شليفتيلووووو 😂
ياسمين : كمان اسمه هشام خصاره فيه الاسم دا يسمو برص خله مش هشااام
همسه : احمممم احمممم لاحظ ان كلامك جارح
ياسمين : ااااوه انا اسفه نسيت انك خله احم قصدي معصعصه احممم ي ستي انتي عود بطل وربنا انا لساني متبري مني انا اسفه
همسه : ي ستي عادي منا واخده ع كدا كل م يبقو فاضين يخدوني تسليتهم
ياسمين : لي دنتي حتي رفيعه وقمر مش احسن م تكوني تخينه ومفيش مكان واخدك
همسه : بيتهيالك الرفع دا حاااااجة بشعه مبلقيش لبس ع مقاسي ولو لقيت مبيبقاش حلو عليا
ياسمين : انتي جميله ي همسه متقوليش كدا وبعدين انا ف الخدمة نوصل خرطوم من هنا لهنا انتي تتخني شويه وانا اخس شويه😂😂
همسه : يااااااريت😂
ياسمين : هو الدكتور مدخلش لي
همسه : متيجي ناكل
ياسمين : ناكل اي
همسه : كافتريا الجامعه مليانه اكل تعالي نروح ناااكل بقي هموت من الجوع
ياسمين : نقطه ضعفي الاكل 😂💔
ذهبت ياسمين وهمسه لكفتريا الجامعه وبداو ف تنارل الطعام بشهيه
ياسمين : يخربيتك كل دا اكل ومبتتخنيش
همسه : قولي ماشاء الله ي بت هتحسديني
ياسمين: ياااارب ابقي زي همسه كدا واخس واكل كتشييير
همسه : 😂بعينك ي بت
هنا اقتربت منهم فتاه محجبه وخجوله وواضح عليها التوتر
الفتاه : لو سمحتو ممكن اقعد معاكو عشان مفيش مكان وف ولاد كتير
ياسمين بترحيب : تعالي ي حبيبتي نورتينا
همسه : هو انتي تنوري وكل حاجة بس مالك كدا حساكي مكسوفه
صبا : احمم اصل انا مغتربه ومعرفش حد هنا كمان ف البلد عندنا مفيش مدارس كتير مختلطه ف مش متعوده
ياسمين : بلدك اي ي قمر
صبا : المنيا
همسه : وانا اقول البت حلوه لي عشان كدااا
صبا بخجل : متشكره☺☺
ياسمين :. قبل اي حاجة فكي كداااا هاا مالك فكي احنا بنات. وبعدين متبينيش انك خجوله ياكلوكي هناااااااا
صبا : ياااكلوني ازاي
همسه : 😂انتي خايفه كدا لي ي بنتي قصدها يضحكو عليكي امسكي نفسك ابت مش كدا هو انتي مبتتكلميش كتير لي
صبا : احمممم اصل بصراحة لما بتكلم صعيدي بيتريقو عليا وانا مبعرفش اتكلم زيكو اوي عشان كدا بسكت احسن
ياسمين : التنمر عاوز مننا اي ي جدعان وحدا تخينه ووحدا معصعصه ووحدا بتتكلم صعيدي بس خلاص احنا نتصاحب ونبقي شله التنمر
صبا وقد شعرت بالراحة الشديده : وااااه تنمر كوماااان 😂
ياسمين وهمسه ماتو من الضحك
صبا : عتتريجو عااد ولا ايييه
ياسمين : تصدقي وتامني بالله انا حبيتك عشان لغتك دي جميله اووووي انا بضحك عليكي دمك خفيف
همسه : اول مره احس بالتنمر ع حد يااا دا لذيذ بشكل اتريهم بيحبو ينمرو عليا لا مليش حق ازعل 😂
صبا : تنمر اييييه بجي 😂
انتهي اليوم وذهبت كل منهم لبيتها
ياسمين : ماااااامااااااا ي ست الحبايب انتي ست يالا بتطبخي انا جعااااااانه 😂
الام : جعاااانه اي يالا تنشكي ف مصرينك جعاااانه اي نفسي اعرف امتي بتشبعي ي ياسمين
ياسمين : امممممم شامه ريحة بوفتيك ومكرونه بشاميل
الام : صح ي بنت الشمامة 😂
(بالمناسبه دي مش ام ياسمين دي امي وكلام امي وربنا ي جدعاان😂)
الام : ياسمين ي بنتي احكيلي يومك حد دايقك
ياسمين بضيق 😩... وقصت عليها كل شئ
الام : 😂 وربنا شاطره الا يكلمك شلفي لامه ي بت بس مش معني كدا ي قلب ماما انك متخسيش لازم تخسي شويه عشان صحتك ي بنتي
ياسمين : مش عارفه اخس ي ماما مش عارفه بتنرفز باكل بزعل باكل نفسي البس زي البنات واحب زيهم واتحب نفسي احسن اني بني ادمة انا دايما حسا بالنقص ي ماما بيعاملوني كأني مش بحس بيتريقو عليا لي ي ماما هو انا جسمي ازيهم ف اي
الام : ي بنتي ي حبيبتي هما الناس مدا مبيسيبوش حد ف حاله منهم لله ي بنتي بس لازم تخسي لو مش هنقدر نغير الناس نغير نفسنا
ياسمين : هحاول ي ماما هحاول

بقلم موني

دخلت همسه منزلها البسيط
باباااااااااااااااا ي مااااااااازن انتو فين
مازن : اي بت ف اي عامله داوشه لي ي اوزعه
همسه : بس ياد ي هلف انتا انا طويله مش اوزعه
مازن : بجد والله😯 طيب عملتي اي ف الجامعه
همسه : وقصت له كل م حدث مرورا بمعرفتها بياسمين وصبا
مازن : 😂صحبتك دي مسخره انا لازم اتعرف عليها
همسه : ياريت ي مازن دي عسوله اووووي
مازن بكرا هاجي معاكي ونتصاحب بس بقولك اي صحبيه اخوااااات ها انا مبفكرش ف الجواز دلوقتي
همسه : يعم جرب
مازن : غوري ي بت من هنا ووطي صوتك عشان ابوكي نايم هاااا لو صحي هيجري ورانا بالشبشب
همسه : لا وع اي الا شبشب الحج نبيل
نبيل : لا هتجربي ي بنت الكلب يالا صوتك عامل زي الجرس وصحاني من النوم
همسه احتضنت اباها بشده
وحشتني ي حج نبيل اي ي بلبل الحلاوه دي كنت بتحلم بمين اعترف
نبيل : كنت بحلم اني جوزتك وارتحت منك ياااااا جوزك المغفل ميعرفش انه شرب اكبر مقلب ف حياته
همسه : كدا ي بلبل بقي
نبيل : بهزر ي قلب بلبل دنتي جوهرتي الغاليه بس تتخني شويه هااا انا خايف ي بنتي ياخدوكي ف الطب يشرحو عليكي التكوين الهيكلي لعضم البشر
مازن : ااااااضرب اين الجبه انا لا اراها
همسه : بقي كدا ي بلبل طيب والله منا متجوزا وقعدالك فيها ي نبيل هااااا ودخلت غرفتها بغضب عارم
نبيل: نبيل ي بت الكلب طب احترمي قرعتي طيب بت انا بكلمك تخرجيلي طب كدا مشوفش وشك برا الاوضه خااالص
مازن : هعهعهعهع لا حمش ي بلبل
نبيل : اخرص ي بن الكلب ي بتاع البنات
تجلس همسه وتبكي بمراره : ي رب بقي اتخن خمسه كيلو بس طيب اي حاجة ي رب انا زهقت من النحافه دي يااااااارب😩
بعد اربع سعات وصلت صبا لبيتها البعيد عن الكليه
صبا : اماااااااااااا
ام صبا : اباي عليكي ي بت صوتك عالي اجده ليي
صبا : اتوحشتك جوي جوي ي اما
ام صبا : جولي ي ضي عيني عملتي اييهه ف الچامعه
قصت لها صبا كل م حدث
الام : والله بنات دمهم خفيف جوي
صبا : ومحترمين كومااان
الام : زين ي بتي عجوم اچهزلك الوكل
صبا : لاه هستني ابوي
الام : اباي عليكي و ع ابوكي
صبا : واه هجول لابوي انك بتغلطي فيه
الام : 😒 خصاره فيكي الوكل ي بت حمدي 😂

تكمله الفصل الثاني من رواية سكرتيرتي السمينة

ياسمين بليل
ماما هو انكل رامي هيجي امتي
الام : حبيبتي عمو سمير هينزل مصر كمان أسبوعين ورامي هينزل معا
ياسمين : هيييي اخيرا انكل رامي هينزل
الا : حبيبتي قوليلو رامي عادي دول تمن سنين بس فرق بنكو
ياسمين : لا هو انكل رامي وعمو سمير ومش هغير القااااااااااب
تاني يوم ف الجامعه
استيقذت ياسمين وارادت الذهاب للجامعه ووقفت امام ملابسها هم كثيرون ولكن لا يلائمو شكل جسدها
دقت ملك باب الغرفه
ياسمين : ادخل
ملك : اختي القمر رايحة الجامعه ي نااااااااس
ياسمين : معنديش لبس حلو ي ملك خالص
ملك : مهو انا ياما قولتلك ي ياسمين الاستيلات دي مش بتليق فيكي
ياسمين : دا ع اساس اني بلاقي مقاسي اصلا انا احمد ربنا اني لقيت هدوم ع قدي
ملك : انتي غلط وتفكيرك علط زيك
ياسمين : ماشي ي ست مش وقته تقطيم
ملك : خدي البسي دول
ياسمين : امممم نجرب
لبست ياسمين وصففت شعرها بعنايه كبيره ووضعت القليل من المكياج
ملك كدا قمررررر❤
خلص البارت التاني ي حبيباتي وياريت التفاعل يشد شويه لانه مش عاجبني خالص متحبطونيش التفاعل وحش ..
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة