Ads by Google X

رواية رياح عشقك الفصل الثالث 3 بقلم جنى عيد

الصفحة الرئيسية
رواية رياح عشقك بقلم جنى عيد الفصل الثالث "3" كامل عبر مدونة دليل الروايات.
رواية رياح عشقك بقلم جنى عيد
رواية رياح عشقك بقلم جنى عيد
ملحوظة: لجميع حلقات الرواية (أبحث في جوجل "رياح عشقك دليل" أو أدخل على "Deliil.com" مباشرة )

رواية رياح عشقك البارت الثالث 3 بقلم جنى عيد 

لتركب موج سيارتها وتذهب علي شاطئ النيل (الكورنيش)
موج بعصبيه : فكرين هيوقفوني لم وقفوني عن العمل
لتكمل بإنتقام :مستحيل مستحيل أتراجع وهاخد حق حبيبي ولازم أنتقم من العمل فيه كده لازم أنتقم منه
لتري شخصين جالسين علي مقعد أمامها ويبدوا أنهم يحبون بعض
لتتذكر فجأه ذكراها مع حبيبها في هذا المكان
فلاااااش بااااااك
موج بدلال :عمر غنيلي
ليضحك عمر بصخب وهو يردف بسخريه :لا بجد!..! أغنيلك،،،،
بقي سيادة المقدم عمر يتقالوا غنيلي..
لتنكزه موج بذراعه وهيا تقول بنزق : إنت بتضحك عليا يا عمر..؟
لتكمل بحنق وطفوليه : خلاص يا سيادة المقدم،،، أنا مش هكلمك تاني!!
وكانت تهم بالنهوض والذهاب من أمامه
ليمسكها عمر من يدها ويجلسها بجانبه ويقول بحنان : خلاص متزعليش
موج وهيا تمط شفتيها مثل الأطفال : لا أنا زعلانه،، وموش هكلمك تاني
ليمسك عمر وجنتها بطريقه طفوليه : خلاص بقي يا جوجو متزعليش
موج بخبث : بس بشرط
عمر بحب : أأمري يا حبيبتي
موج بمكر :هتغنيلي
لتكمل بتحذير وهيا تشير بإصبعها أمام وجهه :ده شرطي عشان مزعلش
عمر :ههههه هههه
ليكمل بحب :تحبي أغنيلك إيه يا قمري
موج بطفوليه :أي أغنيه
عمر :تمام
ليبدأ الغناء بصوتٍ عذب
_ شو حلو حبيبي شو حلو
هالقمر شوفوا ما أچمله
بس أنا عبالي دلله،،، وحياتي ما حدا بقي يزعله
_شو حلو حبيبي شو حلو
هالقمر شوفوا ما أچمله
بس أنا عبالي دللله،،، وحياتي ما حدا بقي يزعله
وإسمحوا إذا بتسمحوا
وإستحوا
ما بقى،،، ما بقي تجرحه لو زعل أنا بصالحه
حبيبي بالقلب صاير مطرحه،،،،

رواية رياح عشقك

ما إلي غيره أنا إلي،، وما إله غيري أنا إله
بقبله بلا محلله
بصراحه بعشقه
ليختم أغنيته بهذه الكلمه (بعشقه)
عمر بحب ومكر :صوتي وحش صح.؟
موج بهيام : لا أجمل صوت أسمعه في حياتي.!
عمر بمكر : تؤ تؤ،،، صوتك لما تناديني بإسمي هو أجمل صوت
موج بخجل وهيا تفرك يديها بتوتر : طيب أنا هروح بقي،،، سلام
ليضحك عمر علي خجلها :ههههههه إستني طيب هاجي أوصلك يا مجنووونه
باااك
موج بوجع : اه يارب إرحمني
لتركب سيارتها وهيا لا تنوي علي الخير
*بقلم جنا عيد*
في قصر يغلب علي أثاثه اللون الأسود
وفي إحدى غرفه كان يجلس القناص أرسلان السويسي
أرسلان بألم :أسف يا صاحبي مقدرتش أتقذك أسف سامحني أنا ال قتلتك بإيدي بس كنت عايز أرحمك يا حبيبي كنت عايز أريحك سامحني
ليكمل بألم :ربنا يرحمك يا عمر
ليقطعه صوت الطرق علي الباب
ويدخل تميم صديقه ويعمل معه
تميم : أرسلان عندنا معاد مع أنس الشناوي
(أنس الشناوي تاجر سلاح يعمل معه أرسلان)
أرسلان بقوه :ال حاجه جهزت
تميم بإيماءه :أيوه،،، كل الحاجه والسلاح المطلوب جهزوا
أرسلان :تمام
تميم :يلا
ويذهبوا لأنس

بقلم جنى عيد

الرجل وهو يعطيها ملف :حضرتك ديه كل المعلومات ال طلبتيها
موج :تمام،،،، روح إنت
وتفتح الملف الذي يحتوي علي المعلومات الكامله التي تخص أرسلان السويسي
موج بسخريه :تاجر سلاح وعضو مافيا أكيد إمال كان هيكون إيه يعني غير كده مهو قتال قتله
موج بتوعد : والله لا لازم أدوقك من نفس حرقة القلب ال حسيتها
لتكمل بسخريه :إستعد يا يا أرسلان السويسي
لتكمل بحب :والله لأخد حقك يا حبيبي ربنل يرحمك يا رب
" حتي وإن مات الحبيب فالقلب ما زال أسير لحبه حتي وإن فارق الدنيا لا تزال تحبه،،،،،، أتعلمون أن الحب كالخمر ولكن مع إختلاف بسيط أن سكير الخمر يصحو ويفيق من غفوته أما سكير الحب لا يفيق ويصحو فهو أسيراً للحب ولذته
أم أنه أسيراً للعشق وروعته
" الحب كالخمر يسكر من تذوقه"
وتذهب موج لبيتها
ثم تقول بأسف :أسفه يا جاسر سامحني بس لازم أعمل كده عشان أرجع حق عمر
---
في فيلا عائلة المغربي
جاسر :إتفصلي
سچي بخجل :شكرا
جاسر : بعد إذنك هشوف موج
ويدخل غرفة موج ليجد ما يصدمه موج ليست موجوده
وفي هذا الوقت المتأخر من اللليل
ليفتح خزانتها ليراها فارغه من الملابس
وتااابع 
---
رأيكم؟
الروايه إتعقدت أنا عارفه 😂
بس تفتكروا إيه ال يجمع بين أرسلان وعمر مع إن أرسلان عضو مافيا مجرم وعمر ظابط
وموج راحت علي فين وإزاي هتنفذ إنتقامها
وسچي إيه حكايتها هيا وجاسر
وجاسر هيعرف مكان موج ؟
google-playkhamsatmostaqltradent