رواية قدر الزين الفصل الخامس 5 بقلم جنا عيد

الصفحة الرئيسية
قدر الزين بقلم جنا عيد البارت الخامس 5


  • ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "قدر الزين دليل الروايات" أو أدخل مباشرة على "deliil.com"

رواية قدر الزين الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة جنى عيد


لتنظر قدر لزين بتحدي ثم تقول لياسين : أكيد

وتخلع جاكيت عنها وتذهب مع ياسين للرقص

وهم يرقصوا

ياسين :طالعه زي القمر النهارده

قدر بخجل :ميرسي

لتنظر قدر لزين وقد ندمت لأنها رقصت مع ياسين فشكل زين مرعب حقاً فكانت عروق عنقه بارزه بغضب وأيضا عروق يده وكان يشد علي يده شعره بعصبيه

ليصل زين لقمة غضبه ولم يعد يقدر علي الإحتمال

ليتوجه ناحية قدر

ليشدها من ياسين وهو يقول له بإبتسامه مصتنعه :هرقص مع بنت عمي

ولم ينتظر رد ياسين

وأحاط خصر قدر بيده وأخذ يرقص معها

ليشد زين علي خصرها بقوه آلمتها

قدر بألم :زين بتوجعني

زين بغضب :إخرسي دلوقتي عشان ما أقتلكيش هنا

قدر بغضب وتحدي :متقدرش تعمل حاجه

ليقبض زين علي خصرها بغضب أكبر ثم يقول بغضب جحيمي وعينيه قد تحولت للون الأسود القاتم

زين بغيره :أنا هوريكي دلوقتي

وقام بحملها بين يديه ثم خرج من الحفله وسط همهمات وذهول الآخرين ولكنه لم يبالي لهم كل ما يدور بباله صورة قدر وهي ترقص مع ياسين

*بقلم جنا عيد *

قدر :نزلني يا بني آدم إيه ال إنت عملته في وسط الحفله ده،،،، إنت مبتفهمش

زين وعينيه صارت سوداء قاتمه : أنا مبفهمش وياتري ست هانم بتفهم بعد ال عملتيه ده إحمدي ربنا إن مقتلتكيش

قدر بغضب :وأنا عملت إيه لكل ده

زين بغضب :عملتي إيه اه،،، كسرتي كلمتي وقلعتي الجاكيت عجبك والناس هيكلوكي بعنيهم كده يا قدر هانم؟

ليكمل بغضب جحيمي وغيره :ورقصتي مع الزفت

قدر :وإنت مالك وبعدين هو إسمه ياسين

زين بغضب :إسمه ياسين إسمه زفت

ليكمل بغيره عمياء وغصب : بس ترقصي معاه لييه تسمحيلوه يحط إيده عليكي ليه

قدر بإستفزاز :أنا حره،،، هو إنت نسيت إن هو خطيبي

زين بغيره :لأ لأ هو مش خطيبك فاهمه

ليكمل بتملك :إنت بتاعتي أنا ليا أنا لوحدي فاهمه

ليكمل بنبره كفحيح الأفاعي : ولو فكرتي تكوني لغيري هقتلك يا قدر هقتلك

قدر بغضب وهيا تدفعه للخلف : لو إنت زعلان أوي كده وغيران ليه بتعذبني معاك

لتكمل بصراخ :ليييه يا زييين حرام عليك ليه بتعذبنا إحنا الإتنين ليه

لتضربه بكلتا يديها : بدم إنت بتحبني أوي كده ومش مستحمل حد غيرك يبصلي ليه بتعذبني معاك ليه يا زين ليه روحت وخطبت إنت مش حاسس بالعذاب ال أنا حساه وأنا آعده في خطوبتك ليه يا زين ليه حكمت علينا إحنا الإتنين بالعذاب ليه

قدر بصراخ :رد مش بترد عليا ليه إتكلم فهمني

زين بألم :مش إنت ال عايزه كده مش إنتي ال إعترفتي قدامي إنك مش بتحبيني وبتحبي فلوسي مش إنت ال قولتي كده ردي عليا اااا

قدر ببكاء :إس،،، إسمعني

زين بجمود :لأ مش هسمعك خلاص أنا خرجتك من حياتي أنا دلوقتي بكرهك يا قدر بكرهك

قدر بضعف :لأ إنت بتحبني عشان كده بتغير عليا

زين بنبرة كره وإنتقام :لا أنا بكرهك وبعمل كده عشان أعذبك يا قدر

زين بنبرة شر :إستعدي إنتي دخلتي في جحيم زين ال البيدخله مش بيخرج منه إستعدي للعذاب يا قدر

لتأتي تلك الحيه التي فرقتهم

فرح :إيه يا بيبي خرجت من الحفله ليه

زين وهو يريد أن يجرح قدر :ولا حاجه يا فرح يلا ندخل

ويذهب للداخل مع هذه الحيه الذي لا أحد يعرف نواياه الخبيثه سوي قدر والتي كانت ضحيه لشر هذه الحيه

بعد دخولهم

قدر ببكاء :اااه ياااارب إرحمني بقي

في الخطوبه كان يهم زين بتلبيس فرح الخاتم

ليسمعوا صراخ من الخارج

ليهرعوا جميعآ للخارج ليروا قدر فاقدة الوعي علي الأرض

ليسرع زين إليها هو وياسين

ليضع زين رإسها علي قدمه وأخذ يضرب علي وجنتها برفق وهو يقول بخوف :قدر قدر حبيبتي ردي عليا قدر قدر فوقي أنا أسف بس فوقي

ليحاول ياسين حملها

ليزمجر زين بغصب وهو يقول بغضب وغيره جعل الشك يكبر بقلب ياسين :سيبها متلمسهاش

حتي في هذا الوقت سيظل زين الغيور اه منك يا رجل اللعنه علي رأسك العنيد وغيرتك العمياء

ليحملها زين ويضعها بسيارته ويذهب المستشفى

ويلحقه محمود وحياه وفرح التي زمجرت بغضب بسبب قدر

في المستشفى

كان يجلس الجميع.. يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent