رواية نبض بقلم أمنية يونس الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية
رواية نبض للكاتبة أمنية يونس
رواية نبض للكاتبة أمنية يونس
رواية نبض للكاتبة أمنية يونس

رواية نبض الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة أمنية يونس

تنظر نبض ووالدتها إلي ذلك الشيء الواقع علي الأرض ذهبت نبض مسرعة لتري ما ذلك الشئ
نبض : ايه دا يا ماما دي طلعت الميدالية بتاعت مفاتيح العربية بتاعتي شكلها اتكسرت ولا ايه
ملحوظة : الميدالية علي شكل دبدوب ونبض وجدت رأسه مكسورة
امسكت نبض الميدالية ونظرت إليها بتمعن
نبض بفرح : ماما دي شكلها الفلاشة
هناء : بفرحة مماثلة : بجد طاب شوفيها كدا اتأكدي
نبض بعد أن خلعت ذلك الرأس وجدتها فلاشة
نبض : أيوه يا ماما هي معقولة طول الوقت دا واحنا بندور علي الفلاشة وهي قدامي ومعايا طول الوقت
هناء : المهم إن احنا لقيناها في الآخر الحمد لله دا الوقت اللي ربنا رايده يمكن لو لقيناه قبل كدا كان حصل اي حاجة قال تعالي :"وعسي أن تكرهوا شيئاً وهو خيرٌ لكم وعسي أن تحبوا شيئاً وهو شر لكم والله يعلم و أنتم لا تعلمون " صدق الله العظيم
نبض : ونعم بالله
هناء : يلا نشوف ايه اللي علي الفلاشة اللي حيرتنا دي
نبض : حاضر يا ماما هجيب اللاب واجي بسرعة
ذهبت نبض لاحضار اللاب توب وجلست بجانب والدتها وفتحتها ووضعت به تلك الفلاشة وظهر ما علي الفلاشة فكان هناك بعض الفيديوهات لعمليات عادية كالزائدة مثلاً ثم يأخذوا من المريض أثناء العملية بعض الأعضاء كالكلية مثلاً وكثير من تلك الحالات يكونوا من الناس البسطاء ويحتاجون للمال حتي عندما يعرفوا ذلك ويذهبوا مجدداً للمشفي يسكتوهم ببعض المال ومنهم من يموت بعد تلك العمليات وهم لا يبالون بهم ويخبروا ذويهم أنهم ماتوا أثناء العملية
تنظر نبض ووالدتها إلي الشاشة لا يصدقان ما يحدث علي تلك الشاشة هل يوجد طبيب يبيع ضميره بهذا الشكل ويحنث بقسم المهنة يا الله في حين أن هناك أطباء آخرين يضحون بأنفسهم في أوقات الأوبئة والحروب والمصائب صدق من قال أن كل مهنة بها الجيد والسيء
ووجدوا كذلك أكثر من طبيب و ممرض في المشفي متورطين في هذه المافيا
نبض : احنا لازم نتصرف بأسرع وقت ممكن قبل ما أرواح ناس تانية تضيع
هناء : ايوه يا بنتي فعلاً لازم نتحرك أنا قلبي وجعني من المناظر اللي شوفتها
نبض : أنا لازم اتصل بمروان احكيله علي اللي حصل
هناء : أيوه يا بنتي بسرعة يلا
ذهبت نبض للاتصال بمروان حتي أعطي جرس
مروان : السلام عليكم ازيك يا دكتورة نبض
نبض : وعليكم السلام الحمد لله بخير ازاي حضرتك
مروان : الحمد لله تمام خير في جديد ولا ايه
نبض : ايوه أنا لقيت الفلاشة وشغلناها وحكت له ما وجد ت في هذا الفلاشة
استمع لها مروان باهتمام
نبض : كدا بقا نقدر نقبض عليهم
مروان : للأسف لا لأنه متصور بدون إذن رسمي لازم دليل قاطع يعني مثلاً نمسكهم متلبسين ودي مهمتك انتي يا دكتورة
نبض : مهمتي أنا ازاي
مروان : بصي يا دكتورة أنا هبعتلك لين تديها الفلاشة وتقعد شويه عادي عشان لو مراقبينك محدش يشك في حاجة وانا هشوف الوقت والتاريخ لتصوير الفيديو وبعدها هقولك هتعملي ايه بالظبط هو يوم النبطشية بتاعك يوم ايه ؟
نبض : الخميس ليه ؟
مروان : عايز أتأكد من حاجة كدا وهبقا اقولك كل حاجة بالتفصيل
نبض : ماشي تمام
مروان : لا إله إلا الله
لين : محمد رسول الله
وأغلق كل منهم الهاتف ثم اتصل بلين وأخبرها بالذهاب لنبض وإحضار الفلاشة
بعد بعض الوقت ذهبت لين لمنزل نبض وجلست معاها بعد الوقت ثم أخذت الفلاشة و رحلت
دخلت لين إلي المنزل وجدت مروان ووالدها عادا إلي المنزل وأعطت الفلاشة لمروان
دخل مروان ووالده إلي غرفة مكتب شوكت و قاما بتشغيل الفيديو
امعن مروان ووالده النظر والتركيز في الفيديو ثم لاحظ مروان شيئاً ما فابتسم
مروان : كدا كويس اوي
نظر له شوكت باستفهام
يتبع ---
google-playkhamsatmostaqltradent