U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية جميلة ولكن بقلم دوداا حودة - من الفصل الأول إلى الأخير

رواية جميلة ولكن كاملة بقلم الكاتبة دوداا حودة من الفصل الأول إلى الفصل الأخير
رواية جميلة ولكن

رواية جميلة ولكن الفصل الأول 1 لدوداا حودة

انا اسماء ٢٧سنه بكالوريوس تجاره ومش لقياه شغل مناسب ليا لحد ما لقيت سكرتيره في معرض سيارات وانهارده اول يوم ليا للشغل صاحيه نشيطه ووخدا بالي من نفسي اوي علشان مش عايزه اي غلطه مني انا مصدقت القي شغل ووافقه بلبس الا والزنانه تصحي
حنان :يووووو ارحمني بقي عايزه انام
اسماء :حنان طيب اصحي اقولك علي حاجه
حنان :امممم قولي
اسماء :انا خدت بلوزتك الجديده بالله عليكي اروح بيها انهارده
حنان :لا متهزريش اقلعي
اسماء :والنبي يا حنان شكلها حلو اوي اوعدك اول مرتب ليا هنجيب بيه لبس
حنان :اسماء انا اتخن منك ازاي البلوزه عامله ليكي كده
اسماء :مهو انا ضيقتها شويه
حنان :ازاي تعملي كده من غير ما تخدي راي
اسماء :بوصي والله انا عاملها علي ايدي علشان افكها متتقطعش
حنان :, عارفه لو البلوزه باظت هعمل فيكي اي
اسماء :والله ماتخافي يلا باي وباست اسماء اختها حنان وحنان كلمت نوم تاني وراحت المعرض لقت بنتين وحده سكرتيره ووحده محاسبه مع اسماء
اسماء :مساء الخير
نورا :مساء النور
اسماء :انا المحاسبه اللي جايه جديد
نورا :, اهلا بيكي اتفضلي انا نورا السكرتيره ودي اشرقت محاسبه معاكي
اسماء :غريبه لما موجود محاسبه عايزين ناس ليه
اشرقت بتاكل لبانه :اصل انا كلها شهرين وماشيه ولازم اعرفك كل حاجه عن الشغل
اسماء :, اهلا بحضرتك
نورا:تعالي بقي اعرفك علي استاذ مصطفي ابن الحاج محمد صاحب المعرض
اشرقت :رايحه فين مش الحاج شافها خالص ولا هي حكايه يعني
نورا :اشرقت ده شغلي انا ماشي بعد اذنك وخدت اسماء
بقولك اي حاولي ملكيش دعوه يكلمها خالص دي هبله
اسماء :بس باين عليها طيبه
نورا :ههههههه بكره تعرفي وخبطت علي الباب ودخلت
مصطفي :ايوه يا نورا
نورا :حضرتك المحاسبه الجديده
مصطفي :اه اهلا اتفضلي اقعدي
اسماء : مساء الخير وبعد التعارف استلمت الشغل
اشرقت :هي البلوزه باعتها عامله كده ليه
نورا :مالها فيها اي
اشرقت :مش ملاحظه أنها متخيطه وغلط كمان هههههه
نورا :اشرقت ع
خليكي في حالك
اشرقت :, بقولك اي يا ااااا
اسماء :اسمي اسماء
اشرقت : هي بلوزتك انقطعت منك في الطريق خيطتها في الاتوبيس اصل شكلك ميقولش انك جايه في اوبر يعني هههههههههههه

رواية جميلة ولكن الفصل الثاني 2 بقلم دوداا حودة

مصطفي :وهي الانسه ناسيه اول ما اشتغلت هنا كان عامله ازاي
نورا: ههههههه
اشرقت :بضحكي علي اي فيه اي يا مستر اي الكلام اللي بتقولوا ده
مصطفي :بقول الحقيقه هو انتي فاكره اني مكنتش واخد بالي من الكوتشي اللي كان مقطوع
اشرقت:مستر مصطفي لو سمحت دي اهانه ليا
مصطفي :هو لغيرك عادي ليكي لا
اشرقت :بعد اذنكم
مصطفي :استني هنا اعتزري لاسماء
اسماء :لا خالص الموضوع انتهي
مصطفي :لو سمحت اسكتي انتي سمعتي قولت اي
اشرقت :ولو ومتعملش كده
مصطفي :تمشي حلا
اشرقت :اسمعها من الحاج
مصطفي :وأنا ابن الحاج
اشرقت :زي ما انا محتاجه الشغل الفتره دي انتو كمان عايزني
مصطفي :مين قال لا طبعا وعايزه تمشي فتح الباب يلا أخرجي
اشرقت :بعد العشره دي يحصل كده انا معاكوا من زمان
مصطفي :معانا بادبك واحترامك حاجه انما قله ادب لا برا
اشرقت :انا اسفه
اسماء :معلش هو انتي بتكلمني
نورا : هههههههه
اشرقت :انا اسفه يا استاذه اسماء كويس كده يا استاذ مصطفي
مصطفي :تمام يلا كل واحد علي شغله اسماء عايزك تعالي المكتب
اسماء :حاضر طلعت تحت امرك يا استاذ مصطفي
مصطفي :انا مش برتاح للبنت دي لوسمحت انا عايزك تتعملي الشغل بسرعه وكمان عايز عينك عليها لأن ممكن تعمل اي حاجه تاذينا
اسماء :اكيد طبعا بعد اذنك
مصطفي :اسماء خدي دول
اسماء :اي ده
مصطفي ٢٠٠٠جنيه نص مرتبك لأن حاسس ان قلبك هيكون علي الشغل وعايز كده
اسماء :من غير اي حاجه ده اللي هيحصل بس اولا انا مش متعوده اخد مرتبي الا في ميعادو ثانيا انا بحب البلوزه دي ومش لاقيه اختها في المحل وهي بتاعت اختي واظن مش حاجه تعبني اني اللبس لبس اختي
مصطفي :انتي فهمتي غلط والله مش ده قصدي خالص
اسماء :اكيد عارفه وشكرا لحضرتك بعد اذنك ونزلت اسماء
نورا :مكنتش حباه الحوار يوصل لكده
اسماء :والله ولا انا بس هي فعلا قليله الذوق
نورا :بس استاذ مصطفي اداها علي دماغها
نورا واسماء : ههههههههه ههههههه
اشرقت :نورا اعملي ليا نسكافيه مش عارفه الأوفيس بوي فين الغبي ده
نورا :نعم هو انا شغاله عند حضرتك ماتعملي انتي وبعدين استاذ مصطفي بعتوا يجيب غدا
اشرقت :وده من أمتي مانتي ساعات بتعملي لينا
نورا :عالشان صحاب مش أمر
اسماء :انا هعمل شاي تحبي اعملك
اشرقت :انتي فاكره اللي حصل هيعدي
اسماء بصوت عالي :بتقولي اي مش سامعاكي
اشرقت :ماشي والله ما هتكلمي فيا ومشيت
نورا :, ده انتي مش سهله
اسماء :ابدا والله بس مش بحب حد يجي عليا بس
وروحت اسماء وحكت لحنان علي اللي حصل
حنان :قومي اللبسي
اسماء :تعبانه والله مش قادره
حنان :يلا بس قومي
اسماء :هنروح فين يا مجنونه
حنان :هقولك ونزلوا وراحوا محل ملابس شيك جدا اختاري طقمين
اسماء :بتقولي اي المحل شكله غالي
حنان :مش هجيب الغوايش الشهر ده هحوش بس لازم تروحي قمر
اسماء :لا مش هعمل كده حرام
حنان :اسمعي الكلام يلا وفعلا جابت طقمين شيك جدا وراحت الكوفير عملت شعرها وكانت شكلها مختلف تاني يوم
نورا :اي ده اي القمر ده
اسماء :حبيبتي عينك اللي حلوه
اشرقت :اااااااه وانا اللي بقول كان عايزك ليه امبارح اهو بأن اهو
اسماء :والله لو كان حصل معاكي يبقي حصل معايا
نورا :اسكتي لانه حصل هههههههه
اسماء :بجد ههههههه انا مش زيك يا حبيبتي والله إن كنتي انتي كده فأنا مش كده
اشرقت :حسابك معايا كبير يا نورا
نورا :وأنا مالي انا عملت حاجه وجه صاحب المعرض
صاحب المعرض :اشرقت تعالي عايزك
اشرقت :, عنيا يا حاج وهي ماشيه خبطت اسماء في كتفها
نورا :, معلش الحاج مش بيحب الكلام الكتير اصبري وانا هجيب ليكي حقك
صاحب المعرض:خلاص ماشيه
اشرقت : مانا كنت عايزه حضرتك علشان كده انا كلمت خطيبي وخلاص هكمل شغل
صاحب المعرض: وخليتنا نجيب وحده ليه بس
اشرقت :اسفه والله يا حاج بس مكنتش اعرف اني ممكن اقنعه
صاحب المعرض:خلاص لما يجي مصطفي يمشيها
اشرقت :مش هيحصل
صاحب المعرض :نعم يعني اي
اشرقت :والله بيدافع عنها في الغلط وكمان يا حاج كانت جايه امبارح ببلوزه مقطعه وهو بعت ليها المكتب لقيتها بتشيل فلوس في الشنطه وجايه بلبس كويس
صاحب المعرض:اشرقت الحسنه اللي يطلعها ابني متتكمليش فيها مفهوم مخصوم منك يوم
واتصل بنورا
نورا :تحت امرك يا حاج
الحاج :اشرقت عندها خصم يوم
نورا :عيني يا حاج وقفلت
اسماء :, فيه اي
نورا :, مش عارفه بس عمل ليها خصم اشرقت محروق دمها
اشرقت :قبل ما اطلع كنت سيباه٣٠٠٠ جنيه علي المكتب راحوا فين
اسماء :بتقولي اي انتي محدش دخل مكتبك
نورا :فعلا حصل
اشرقت :والله انا هقول للحاج ويجي يشوف مين الحرامي بقي طول عمرنا شغالين عمرنا ما اتسرقنا اشمعنا انهارده

رواية جميلة ولكن الفصل الثالث 3

نورا :هو في اي يا حاج
الحاج :اقفلوا الباب والحرامي لوطلع حد فيكم بجد هتبقي نهايته
نورا :انا شغاله مع حضرتك بقالي فتره عمر حاجه نقصت من عندك
اشرقت :مش انتي والله شوفي مين الجديد فينا
اسماء :تمام اوي حضرتك شنتطي اهي شوفها
اشرقت :اه هاتي وريني اي ده فين الفلوس
اسماء :نعم بتقولي اي
اشرقت : اقصد انا حاسه ان انتي اللي خدتيها
الحاج :دورتي كويس يا اشرقت
اشرقت :يا حاج الفلوس كانت علي المكتب وبعدها طلعت لحضرتك نزلت لقيت الفلوس مش موجوده
نورا :وهو نت الطبيعي انك تسيبي الفلوس عالمكتب ده
الحاج : بس بس ادخلي دوري علي الفلوس
نورا :تعالي ندور معاها ودخلوا كلهم المكتب
الحاج :, اي الورق المقطع ده والمناديل اللي علي المكتب دي
نورا :وريني كده باست الزباله الفلوس اهي يا حاج شكل اشرقت نسيت وحطت الزباله ورمت الفلوس في الزباله
الحاج :اشرقت بقوا يومين جزاء وكملي استقالتك لأن عقلك شكله مبقاش فيكي وطلع الحاج وخرجت اسماء ونورا
نورا : ههههه شوفتي دماغي
اسماء :اه لولا انتي كنت زماني روحت في داهيه
#فلاش باك #
نورا :مش مرتاحه
اسماء :معقول موضوع الفلوس دي
نورا :شنتطك فين
اسماء :مش عارفه اهي
نورا :افتحيها كده
اسماء :ينهار اسود الفلوس انا والله ما خدتها
نورا :انتي لسه هتتكلمي المحروقه هتنزل يلا بينا دخلي الفلوس
اسماء : ها تحطها علي المكتب
نورا :لا طبعا هقولك حطيهم في باست الزباله
اسماء :بص اصل ...
نورا :اسماء انجزي يلا اخلصي
#رجوع #
نورا :بس شوفتي من حفر حفره لأخيه وقع فيها
مصطفي :مساء الخير الحاج جه
نورا :اه يا استاذه مصطفي وصل
مصطفي :ازيك يا اسماء عامله اي
اسماء :بخير الحمد لله
الحاج :مصطفي اطلعليلي عايزك وهات اسماء معاك
مصطفي :حاضر يا حاج طالع خير فيه اي
نورا :, اتفضل اطلع والحاج هيقولك لحضرتك
مصطفي : اااااااااه يبقي فيه حوار وطلع مصطفي واسماء
اسماء :تحت امرك يا حاج
الحاج :اقعدي يا اسماء
مصطفي :خير يا حاج فيه اي
الحاج :قولي لمصطفي الموضوع بس بالحقيقه ها الحقيقه انا مش راجل صغير وعارف وفاهم ومش بحب الكدب وبقدر افهم الناس كويس وعارف انك انسانه محترمه
اسماء :الموضوع أن اشرقت قالت إن اتسرق منها ٣٠٠٠جنيه وعالشان عارفه انها مش بتحبني روحت وفتحت شنتطي لقيت الفلوس في شنطتي روحت قولت لو طلعت الفلوس كانت هتقول اني خدتها وانا والله فعلا ما خدتها روحت فكرت بموضوع الباست ده علشان الرجع الفلوس من غير ما اعمل مشكله لنفسي
الحاج :وانا محترم صراحتك وعلشان عارف انه حوار من اشرقت همشيها وانهارده صفي حسابها يا مصطفي
مصطفي :حاضر يا حاج وفعلا صفي حسابها
اشرقت :فاكره اني اسيبك يا اسماء حقي عمرو ما بسيبه
اسماء :معلش الباب والتكييف بس اقفلي الباب لو سمحت وبدأت اسماء تفهم في الشغل وكان مصطفي معاها علشان يعلمها الشغل واقرب منها وبقي يعتبر كل يوم معاها وهي كانت فرحنا اوي بقرب مصطفي ليها بس كانت مستنيه أن هو يتكلم
نورا :اممممم زعلانه
اسماء :ليه بس مقدرش علي زعلك والله
نورا :يعني ملاحظه حاج كده وعامله نفسي مش وخده بالي بس ساكته
اسماء :هههههه ماتتكلمي عالطول
نورا :بت متعمليش عبيطه عليا
اسماء :بجد مافاهمه والله
نورا :انتي وأستاذ مصطفي
اسماء :والله يابنتي ما اتكلم فيه حاجه بس انا برضه حاسه بحاجه بس هو مش اتكلم
نورا :شدي انتباه شويه عرفي أن متقدم ليكي عريس وانتي بتفكري في الموضوع
اسماء :اي شغل ثانوي ده
مصطفي :سايبين الشغل ووافقين ليه كده
نورا :رايحه علي الشغل اهو
مصطفي :استني يا اسماء عايزك
اسماء :تحت امرك
مصطفي :ينفع اعزمك علي العشا انهارده
اسماء :بس اصل
مصطفي :اكيد مش هاخرك بس عايزك في موضوع
اسماء :تمام ماشي حاضر ومشي
نورا :ابو الهول هتكلم اهو
اسماء :بس يابت وخلصوا شغل
الحاج :انا ماشي يابنات فقالوا كويس
نورا :حاضر يا حاج ومشي والنبي يا اسماء انتي لسه قدامك شويه شغل ابقي اقفلي لأن ورايا مشوار
اسماء :حاضر ومشيت نورا واسماء راحت تعمل كوبيا شاي البادي مسك في مسمار انقطع
اسماء :ينهار ابيض هخرج انا ازاي دلوقتي واتصلت بحنان
حنان :ايوه يا اسماء فيه اي
اسماء :, الحقني والنبي هاتي بادي وتعالي عالشغل ضروري البادي مسك في مسمار جايه ابعد راح البادي انقطع كله
حنان :طيب انا في مشوار هروح اهو واجيب واجيلك شويه ورجع مصطفي
مصطفي :اي ده انتي قاعده في المطبخ ليه واتاخرتي ليه
اسماء :البادي انقطع وبعت لأختي تجيب واحد ليا
مصطفي :انتي عارفه انك حلوه اوي وانا بحبك اوي ومش قادر اسكت اكتر من كده وبدأ يقرب من اسماء 😧
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة