U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية جميلة ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دوداا حودة

الفصل الخامس "5" من رواية جميلة ولكن بقلم الكاتبة دوداا حودة
رواية جميلة ولكن

رواية جميلة ولكن الفصل الخامس 5

اسماء :انت بتقول اي مش فاهمه
مصطفي :فرحي انا وبنت عمي الاسبوع الجاي وانتو معزومين
اسماء :انت بتهزر صح قول انك بتهزر
نورا : اسماء اهدي الحاج عينه عليكي
اسماء :سمعني بتقول اي
مصطفي:وطي صوتك احسنلك
اسماء :مش هوطي صوتي هتعمل اي يعني مانت خلاص هتتجوز عليا
شيماء :اي انتي بتقولي اي
مصطفي :, بت هو جنانك هيطلع علينا.ولا اي
اسماء :جنان انت لسه شوفت جنان انا هوديك في ستين داهيه
مصطفي :بت عارفه لو مامشتيش من هنا هعمل فيكي اي يلا برا يابت
اسماء :بنات الناس مش لعبه في ايدك يا مصطفي وهخلي اللي في بطني وهعمل تحليل وهطلب في المحاكمة أنه ينتسب ليك
ومشيت اسماء.وهي عامله تعيط
شيماء :انا ممكن افهم في اي بقي
مصطفي : شيماء الموضوع مش م
ناقصك
ابو مصطفي :اطلعي فوق يا شيماء وانت تعالي عايزك
مصطفي :حاضر يا بابا ودخل مكتب اسماء
الحاج :اي الحوار بقي
مصطفي :, ولا حوار ولا نيله يا بابا هي كانت عامله تجري ورايا ولما عرفت اني هتجوز جايه ترمي بلاها
الحاج :بتكدب يا مصطفي انا بعرفك لما بتكدب وانت كداب
مصطفي :بابا بقولك اي انا لازم اتجوز شيماء والا كل حاجه تروح علينا متنساش انك مضيت لعمي علي بيع المعرض وانا مش هسيبك المعرض يروح مني
الحاج :, وانت متجوز شيماء علشان كده
مصطفي :اه علشان كده وعلشان مصلحتي اعمل اي شي
الحاج :وانا مش هرضي ام بنت اخويا تكون لعبه في ايدك
مصطفي : انت اللي زيك يخرس خالص انت اللي عملت فيما كده كتبت الحاجه باسم اخوك علشان تادبني اهو عياله ورثه
الحاج :انت ازاي تتكلم معايا كده انت قليل الادب انت ولا ابني ولا اعرفك
مصطفي :برحتك بس بمزاجك غصب عنك هتقف جمبي لحد ما اخد ورثي من علاء وشيماء مفهوم
شيماء :عمي انا عايزه اروح
مصطفي :لا استني عايزك علشان ننزل نشوف فستان الفرح وخد شيماء ومشي وكان بيحاول يعمل ليها غسيل مخ وطبعا كان سهل لانه تعبان وهي بتحبه واسماء كانت ماشيه مش شيفاه قدامها ل ما اغم عليها قدام عربيه وغصب عنه خبطها وراح بيها المستشفي
ودخلت اوضه العمليات واهلها فضلوا يدوروا عليها لأن. موبيلها كان فصل حسام اللي خبطها بالعربيه خد العنوان من البطاقه وراح ليها بيتها
الاب:يارب تكون هي
الام :, افتح بسرعه وفتحوا وكان حسام
الاب :ايوه مين حضرتك
حسام :حضرتك والد اسماء
الاب :اه بنتي فيها حاجه
حسام : اه والله هي اللي رمت نفسها قدام عربيتي
الام :ينهار اسود بتقول اي
حسام :هي كويسه في المستشفي بس بخير والله
الاب :وديني بسرعه ليها وخدهم حسام وراح بيهم المستشفي
الاب :بنتي عامله اي يا دكتور
الدكتور :هي الحمد لله كويسه بس للاسف الحمل نزل
الاب :لا لا انا بسال علي بنتي اسماء محمد
الدكتور :ايوه وانا بتكلم عنها
الاب : ههههههه حمل اي اللي حضرتك بتتكلم عليه ممكن اشوف اللي حضرتك تقصدها
الدكتور :اتفضل هي كويسه ودخل الاب والام وحسام
الاب :اسماء الحقي الدكتور بيقولي الحمل نزل هههههه الدكتور ده عبيط صح قولي انو عبيط ال بنتي انا حامل هههههه ازاي
اسماء:انا اسفه يا بابا والله
الاب : لا ثواني فهمني اسفك ده معني اي
حسام :حاج اهدي شويه وشك اصفر اصبر نفهم
الاب. , نفهم اي الدكتور بيقول انت معرفتش تربي يا محمد بنتك قليله الادب حطت راسك في الطين يا محمد بتقولي اهدي والكل عامل يعيط اسماء وامها وحنان
وفجاه وقع الاب من طوله وطلب دكتور وجه الدكتور بس للاسف كان مات الاب
وبعدها باسبوع
حنان :ماما هو احنا مش هنروح نشوف اسماء
الام :اسماء ماتت مع ابوكي خالص اوعي تجيبي السيره دي تاني
حنان :طيب نفهم منها مين اللي عمل فيها كده
الام :خلصنا يا حنان ومش مسمحاكي لو جرا ليا حاجه وهي جت
حنان؛حرام عليكي يا ماما
الام :حنان اطلعي برا دلوقتي وخرجت حنان واتصلت ب حسام
حنان :الو استاذ حسام
حسام :ازيك يا انسه حنان ماما عامله اي
حنان :تعبانه اوي. الله بالله عليك طمني علي اسماء
حسام :هي مشكله لازم تخرج من المستشفي وهي كده هنروح فين
حنان :والله بحاول اكلم ماما رفضا انها تيجي البيت خالص
حسام :طيب تحبي اجي اتكلم معاها
حنان :ياريت والله انا اسفه احنا تعبينك معانا
حسام :لا خالص انا في الطريق قولي ليا عالعنوان بس وراح حسام ودخلت حنان تصحي امها
حنان؛ماما يا ماما قومي عندنا ضيوف ماما اي انتي مش بتردي ليه حسام والنبي تعالي الحق ماما ودخل وللاسف كان توفت زعل علي جوزها وعلي بنتها وبعد الوفا بيومين راح يجيب اسماء من المستشفي
حسام :حاولي تتقبلي اي كلمه تقولها ليكي حنان
اسماء:قلبي وجعني اوي علي بابا وماما
حسام :ربنا يرحمهم والمهم انك تتغيري
اسماء :والله انا كنت متجوزه
حسام :مش مهم انا لازم تفهمي حنان يلا بينا نطلع
حنان :نعم اي اللي جابك
حسام :حنان عيب كده
حنان :ماما قالت إنها متجيش هنا. وانا مش هكسر كلمه ماما
اسماء :طيب والنبي اسمعني
حنان :حسام انا اسفه اني هقفل الباب بس لو لوحدك مكنتش عملت كده بعد اذنك وقفلت الباب في وش اختها
يتبع
ياتري اسماء هتفكرفي الانتقام من مصطفي.ولا هتعمل ايه
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة