U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية ياعاشقة الورد كاملة بقلم نهلة زغلول - جميع الفصول

ياعاشقة الورد كاملة رواية جديدة للكاتبة نهلة زغلول
رواية ياعاشقة الورد

ياعاشقة الورد الفصل الأول 1

في بيت ىاسمين
كانت الساعة 10صباحا
صحيت ياسمين لبست وتزينت وقفت امام المرايه
عملت شعرها علي شكل ذيل حصان ولبست نظارتها
ووضعت عطرها المميز
ثم خرجت علي محل الورد الذي تمتلكه

كانت الساعة ال1
في قصر النشار كان نائما ادهم النشار
ادهم: بقولك ايه ياسليم انا حستناك انت ونديم في نفس الكافيتريا اللي بنتقابل فيها
سليم :تمام

اتصلت ياسمين بصديقتها مني بقولك
انا حروح الكافيتريا اللي بنتقابل فيها كلمي هدي وتعالي
دخلت مني وهدي محل الورد الخاص بياسمين
ياسمين يلا نفطر عشان حموت من الجوع
هدي ومني يلا واغلقوا المحل وذهبوا
دخل ه٩دي ومني وياسمين وجلسوا علي التربيزة
في نفس الوقت دخل سليم ونديم

اما عن ادهم فنزل من سيارته وخلع نظارته ودخل علي الكافيتريا
مني :بصي ياهدي القمر ده
هدي :عامل شبه الفنانين شكله نجم اوي
ادهم: بضحك وغمز لهم وجلس بجانب اصدقائه
سليم :من دول
نديم :اول مرة اشوفهم بشكلهم جامد اوي
ادهم :الاتنين دول كانو بيعاكسوني
سليم: منجيبهم يقعدوا معانا
نديم :بس صاحبتهم شكلها معقد اوي
ادهم: مفيش واحدة ملهاش دخله ترهنوني اخليهالك ملك ليا لمدة شهر
سليم :ونورهان
ادهم :عربيتي الجديدة
نديم :يابني انت لسة مغيرها
ادهم: زهقت منها
سليم :طيب و نورهان
ادهم فكك منها دي اجمد طالعة من عيني
نديم :حطتها في دماغك يبقي خلاص بقت من حريم ادهم النشار
ادهم :ده شرف ليها
سليم :يابني حرام عليك انت كل شويه تفرقع واحدة وتمشي مع غيرها
نديم: سيبك منه الرهان اهم حاجة العربيه
وحتبداء معاها ازاي
ادهم :انت حتروح تتعرف علي صاحبتها وتقولي كل المعلومات عنها
سليم :انا حمشي بقي عشان هناء مستنياني
ادهم :بضحك روح


اتصلت هناء بسليم
هناء: انت فين
سليم :كنت مع ادهم
هناء :كنت مع الصايع ده بتعملوا ايه اكيد كنتوا مع بنات
سليم: كنا اعدين عادي
هناء: كداب واغلقت الهاتف

ذهبت مني الي الحمام
وذهب وراءها نديم
فتعمد الاصطدام بها وتعرف عليها
بعد ها رجع جلس علي التربيزة بجانب ادهم
نديم اسمها ياسمين وصاحبة محل الورد
ادهم حلو اوي

ورجعت مني وجلست علي التربيزه
مني :شايفين القمر ده اتعرفت عليه
هدي :ياجامد بس مش بالسهوله دي شكله عايز يتادب الاول
ياسمين:ايوة كده كلهم عايزين يتادبوا كل الولاد زي بعض
مني :بس قمر وصاحبه فظيع
ياسمين: اتلمي
هدي: صاحبه منزلش عينه من عليكي ياياسمين
ياسمين :شكله تافه وتعمد تعليت صوتها حتي يسمع
ادهم :بغيظ هي اللي جابته لنفسها
ياسمين: انا حرجع علي المحل
اسيبكم بقي
ادهم :انا اتاخرت اسيبكم بقي
نديم ياجامد فاهمك

رجعت ياسمين وفتحت محلها ودخلت
ركب ادهم سيارته بعد ربع ساعة
دخل ادهم علي المحل
ياسمين :اتفضل
ادهم :عايز اشيك بوكيه ورد عندك
ياسمين:تمام تحب نوع ورد معين
ادهم :اختاري انتي علي ذوقك
ياسمين: تمام تحب كارت كمان
ادهم :ياريت واقترب منها
ياسمين :لوسمحت خلي في مسافة بيني وبينك
ادهم :اسف بس كنت بقولك تكتبي ايه
ياسمين: البرفان بتاعك اسفة بس جامد اوي
ادهم: عجبك
ياسمين :لوسمحت اتكلم بطريقة محترمه عن كده
ادهم :اتكلم ازاي وغمزلها
ياسمين : انت متعرفش تبقي محترم
ادهم: علميني

في النادي
اتصلت نورهان بأدهم
ادهم انا جيلك وكان ينظر الي ياسمين
ياسمين :اوف وخلعت جاكيتها ورفع شعرها علي شكل كعكة ولبست نظارتها
نورهان :انا مستنية كل ده انت اتاخرت اوي
ادهم :نورهان شوية وحاجي في ايه خلاص
نورهان: ماشي
ياسمين لنفسها حقير بيعاملها كده ليه انا لوكنت مكانها كنت علمتك الادب
ادهم: كنتي حتعملي ايه وكان يرفع حاجبيه عاليا انا ادهم النشار مستنيكي تعلميني الادب
ياسمين :لوسمحت ابعد عني ومتقربش اكتر من كده
ادهم شكلك يجنن خصلات شعرك وفكلها شعرها نظارتك عملالك شخصيه بس انتي من غيرها احلي وبدء ينظر لعينيها شفايفك وبدء ينظر لشفاهها

:فلاش باك:
ياسمين انتي مش مهتمة بنفسك خالص
وكمان معقدة ومش مخلياني اقربلك خالص
مع اننا مرتبطين ببعض

:باك :
ياسمين : لم تشعر بنفسها فصفعته علي وجهه
ادهم :فسحبها من وسطها وقبلها
ياسمين :فصفعته علي وجهه مرة اخري
برة اطلع برة
ادهم :ماشي بس انتي كده بقيتي من حريم ادهم النشار
وغمز لها وتركها وذهب

ركب ادهم سيارته وذهب وهو يتوعد لها
ياسمين: حقير

بعد نصف ساعة
اتصل ادهم بنديم
نديم: عملت ايه معاها
ادهم : انا حشتري المحل ده عايزھا تجيلي وتتاسفلي

واغلق الهاتف ووضع يده على شفاهه
وتذکر قبلته لها
ياسمين: فاکرنى ايه واحده من اللى يعرفهم ماشى ريحه برفانه مش عاىزة تروح من المحل ليه اوف
دخل کلا من منى وهدى اىه بتکلمى نفسک ولا ايه
وروت لهم ماحدث
هد:ى ده قمر
منى: ىابختک

فى صباح اليوم التالى
دخل ادهم على المحل
ياسمين :خىر جاي ليه
ادهم: انا حشتري المحل ده
ىاسمين عرفت والورقة جاتلى
ادهم بس ممکن ارجعهولک

ياسمين تمام المقابل
ادهم نقضى ليله مع بعض
  • رواية ياعاشقة الورد الفصل الثاني أضغط هنا
  • ليصلك أشعار بالفصول الجديدة انضم إلينا عبر التليجرام أضغط هنا
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة